onsdag den 4. september 2013

Nu kan jeg vel næppe kede mig

Hej igen. Ja baggrunden er stadig ikke gået i orden... Men det er måske et kanp så spændende og livsopslugende emne for dig og ikke mindst mig. Noget, der nærmer sig det lidt mere er det, der er sket i går og i dag.

Lad os starte med i går. Jeg har noget tid godt villet begynde på lidt mere derude på KVUC. Jeg fandt noget tysk, som lå nogle timer efter jeg var færdig med matematik, men ellers på nogle rigtig gode dage. Så fandt jeg dog ud af, at det jeg gerne vil tage næste år(kulturfagsgruppen) ligger sådan at tysk ville passe rigtig godt ind tidsmæssigt.
Så jeg måtte igen med min søgning igen og fandt så frem til engelsk. Det fantastiske var, at det faktisk passede endnu bedre.
Så var det bare, at tilmeldingen er overskredet. Jeg håbede lidt jeg kunne starte alligevel, men det kunne jeg ikke.
 Men, men, men jeg kunne godt starte på det såkaldte flex. Flex-undervisning er hvor du alt undervisning foregår som selvstudium. Du har bøger, en fronter-side og en lærer tilknyttet. Så skal du aflevere nogle opgaver inden en bestemt dato og så er det ellers op til dig selv.
Det er ret fedt især med det lidt godt blandede hverdagsprogram jeg kører med. De gør også, at jeg kan få taget det på b niveau og ikke bare på c i det her halvår.
Det kræver en del selvdisciplin, men jeg tror også det er en ret fed måde at arbejde på. Nu giver det ihvertfald et go og går op til eksamen om nogle måneder! :D
Det, at jeg nu er startet på Engelsk B gør, at jeg er oppe på så mange timer, at jeg kan få SU (faktisk maksimum). Det bliver nok et lidt vildt skift fra at have to-tre timers matematik 4 dage om ugen og så gå til et fuldt studie.
Det bliver meget rart, men tror pengene ryger ind på opsparingen til når jeg engang flytter hjemmefra. Der er nok lidt mere brug for dem.

Det, der så skete i dag var, at jeg var til skolestarts-/intromøde hos SUF i dag. Jeg har længe været medlem, men aldrig været aktiv, selvom jeg gerne ville. Så da jeg blev ringet op for nogle uger siden, sagde jeg ja til at tage med.
De havde vist regnet med nogle flere nye, da jeg var den eneste nye.
Lokalgruppen Køge har ikke rigtig været oppe at køre i lang tid, fordi, der har været så få aktive medlemmer. Men nu prøver de/vi igen og så skal vi nok få spredt ordet.
Vi har allerede planlagt vores første aktion og så lavede vi også lige en lille plakatstorm, inden vi tog hjem. Så  hvis du ser en plakat med SUF, så er det nok mig, der har svunget penslen med tapetklister ;)
De er virkelig rare og det fik jeg også at vide med det samme, at alle i SUF bare var rare, så det måtte man vænne sig til - tror jeg allerede, at jeg har gjort :D
Det bliver vildt fedt, endelig at være lidt politisk aktiv igen og også at komme ud og være lidt social og komme lidt rundt.
SUF er meget aktivistiske i deres måde at komme ud til folk og derfor er der også minimum snak og lange møder og istedet en masse sjove og fede aktioner, se fx billederne nedenunder som kun et lille, meget ydmygt udpluk.
Hvis du har lyst til at være med så er alt du skal gøre er at skrive til Frida Groth 60522090, hvis du er fra Køge eller omegn og ellers få dig meldt ind under alle omstrændigheder, så kan du komme i kontakt med din lokalgruppe og komme igang så snart du vil!

Lønnen til kvinder er lavere end til mænd
 for det samme stykke arbejde udført

Du har nok set disse klistermærker
 overalt på Roskildes toiletter, hvis du var der i år 







Denne er også fra Roskilde















LML
Johanne Skærbæk