torsdag den 22. december 2011

Terminsprøver+sygdom

Ohh ja. Der er jo meget der skal opdateres, nu der er gået så lang tid, siden sidst!  Vi havde jo terminsprøver her for nogle uge siden. Eller ja nogen havde. For jeg blev, som jeg også skrev, syg. Jeg gik derfor glip af hver og en af terminsprøverne. Da jeg kommer tilbage om søndagen, efter en yderst veloverstået julefrokost, stod den på børneteater hele ugen. Jeg får at vide, at jeg skal tage nogle af prøverne torsdag. Jeg havde i alt opsamlet 14 timers prøve! :O Heldigvis redder Jøk, vores teaterlærer mig! Teater er vigtigere! <3 Thank god. Men jeg mangler dem jo stadig. Senere får jeg heldigvis tilbuddet af Jøk, om at min dansk prøve, kan blive skiftet ud. Det går på, at jeg skal skrive om arbejdet med børneteater! En side cirka og hvis det er godt, ryger det på hjemmesiden. JO TAK da! Det vil jeg hellere end gerne! Så er den ordnet. Jeg har lov til at aflevere den EFTER  juleferien.
Senere tager jeg med i 9. klasses tysk, for at se 'Die Welle'(FED film). Her får jeg min tyske terminsprøve i hånden og skal aflevere tirsdag. Pres. For det er også dagen for engelsk og tysk fremlæggelse! Inklusive jeg senere får at vide at dette også er dagen for matematik terminsprøve. Især går mine tanker på, hvor ligegyldigt det egentlig er vi tager disse terminsprøver. Vi har været til både eksamen og terminsprøver før, inklusive vores prøve-terminsprøver. Døph.
Nårh mandag, sidder jeg i lektiecafé med engelsk fremlæggelse, intet internet hele ugen og et presset, stresset hoved. Joachim [orkrim] snakker så lidt med mig og som den dejlige tysklærer han er, udsætter han stilen til onsdag. Pyh. Jeg får faktisk lavet engelsk og smutter i svømmehallen om aftenen. Dagen efter er jeg som forvandlet igen! :D jeg har fået lettet mine tanker og lavet noget motion.
Jeg er indstillet til matematik (og ikke sig det til nogen, men det var lige før jeg nød at bruge mit hoved under prøven) og ser jeg skal på køkken efter maden = ingen engelsk og tysk fremlæggelse! Køkkenvagten var sjov og et glædeligt gensyn med køkkendamen Brit og min samarbejdspartner og -roomie Freja! Stilen bliver lavet om aftenen, liggende med hovedet ud over sengen = Alt, alt for meget blod til hovedet. Det gjorde nu ikke så meget, for tanken om at en dejlig dreng fungere fortrinligt sammen med andre af mine venner og at hele situationen omkring ham og mig er mere afslappet, er skøn.
Næste dag er julehygge og Sherlock Holmes 2 for-forpremiere dag.
Det viser sig så også, at den ret så svære matematik prøve, som blev lavet i alt, alt for koldt værelse i 4 timer, har gjort forkølet igen. Suk. Jeg fryser i de dage hele tiden overalt. Men jeg klarer den! Skal hjem til varme i pejsen og omvandrende dyne.

Hvad med jer? Noget sygdom? Hvordan var terminsprøverne og har I prøvet at få så meget blod til hovedet, at I fik ondt i hovedet??

Det hele slutter af med, et øjeblik jeg kan huske fra da mig og Freja i dag, efter at have været nede med skrald, går over gårdspladsen og kommentaren, mens vi begge kigger ud over havet, fra Freja kommer: "Det er da egentlig meget godt" og på det kunne jeg kun svare: Ja for pokker! Havet er smukt, solen er fantastisk til at gå op, stjernerne på himlen funkler, lærerne er glade og menneskerne på skolen er skønne og så utroligt elskede! <3

Og noget jeg har lært i denne uge: Lad være med at ligge et kæmpe pres på dig selv i form af forventninger. Den forrige uge har jeg været præget af et tungt hoved. Jeg har kæmpet med en tanke om jeg synes jeg var for egoistisk, et pres om at skulle være forelsket og en bevidsthed om hvad jeg kan fagligt og dermed en forventning til mig selv om at det var nu jeg skulle bevise over for mig selv, at jeg kan. Jeg har ikke rigtig orket eller haft lyst til at snakke med nogen om det og det er enormt vigtigt for mig. Men det jeg har lært er, at presset og forventningerne til sig selv, ikke gavner. Slap af og nyd det. Det skal nok komme, det med kærligheden, det med de gode prøver og så stol på det andre siger om dig og glæd dig over det, istedet for at bekymre dig om, det de ikke siger og du ikke hører om dig. Et presset hoved, fører til det helt modsatte af hvad du virkelig vil med det hele. Det skal nok komme, hvis bare du gør dit for at være hvad du vil.

God jul! Spred kærligheden!

LML
Johanne Skærbæk