onsdag den 27. august 2014

Moussakka afart og pasta med brocolli og peberfrugt - sundt mums!

I have to share this with somebody!
Jeg har lavet rigtig god mad to dage i træk nu.
I dag en slags moussakka!
I går meget enkelt med kogt pasta, broccoli, gulerod, peberfrugt, løg og en anelse mælk og en halv hytteost med grillet peberfrugt. Alt sammen blandet sammen i en pande. Jeg ville gerne have haft endnu flere grøntsager i, men det er som om de bliver meget mindre.




Opskrift:
Kartofler (alt efter hvor stort dit fad er og om du vil have 50/50 tilbehør)

2 Løg
1(2) fed hvidløg
3 gulerødder
1 peberfrugt
Champignon (alt efter størrelse)
Oliven
5 cherrytomater
1 dåse hakkede/flåede tomater
Tomatpuré (jeg har det i en smart tube, så ingen anelse om hvor meget jeg brugte, men nok 1 dåse cirka)
Gerne lidt hytteost med grillet perberfrugt
Jeg ville meget gerne have brugt nogle rodfrugter og/eller broccoli og squash

Salt
Peber
Oregano

Ost (jeg brugte og skar dem i skiver)
Mornaysovs

Ovn på 200°

Det er meget nemt at lave:

  1. Steg kartoflerne til de brune og læg dem i bunden af dit ildfaste fad. 
  2. Steg løg og hvidløg i panden 
  3. Kom dåsetomat, tomatpuré, salt, peber og oregano i. Riv gulerødderne og kom dem i sammen med peberfrugten, champignonerne og tomat. Lad det simre et godt stykke tid. Til sidst kom oliven og hytteost i. Jeg gjorde det, at jeg rev gulerødderne og skar peberfrugten imens løgene brunes og tomaterne imens dåsetomaterne blobbede lidt osv. Der sker intet ved det får lov til at hygge sig. 
  4. Lidt mornaysovs oven på kartoflerne.
  5. Kom al sovsen/tilbehøret oven på kartoflerne
  6.  Mornaysovs ovenpå, Osten spredes ud over
  7. Det hele sættes i ovnen og skal stå der cirka 40 min.