søndag den 12. februar 2012

Genanvendelse

I går, da jeg var på vej hjem fra Bagsværd, fik jeg inspirationen til denne artikel. Der lå en Metro Express på sædet. Jeg satte mig, åbnede og læste den. Mine tanker gik godt nok på hvem der egentlig kunne have haft den i hænderne og hvor den ellers havde været. Men kom da frem til at chancen for at der var sket et eller andet grænseoverskridende ulækkert med den, ikke var så stor og i så fald: Man holder den i hænderne, som vi vasker og der er sikkert lige så mange bakterier på alt det andet vi rører ved som fx knappen til togdørene. Så i mine tanker fik jeg en positiv stemning over at have genanvendt og have glæde af noget som var blevet brugt før og at man gør noget, som fx at læse nyheder, som man ikke ville have gjort, hvis ikke der lå en avis der på sædet. Et slags samarbejde som man og andre ikke er bevidst om. Det, at andre kan have glæde af noget, man ikke selv skal bruge mere. Dét var en rar tanke. Se det ville jeg ihvertfald sige er glæden over de små ting XD Men det er måske også dem der gør det store billede.

Hvornår slog sidst en glad tanke om en lille ting ned i  dig?

LML
Johanne Skærbæk