fredag den 22. juni 2012

Det var en fantastisk galla! Lige fra vi begyndte på 202 med at gøre os klar og helt til kl 1, hvor vi lå i vores senge. Taler blev holdt og livshistorier fortalt, der var gråd og der var latter og en stor mængde kærlighed i luften! Vi spiste tre-retters måltid og vi sad til bords til kl. 9 pga. taler og nomineringer. Og aldrig har der været så mange der har været med på en skål. Og da bordene så blev ryddet væk, finder man ud af hvor tryg men er og hvor godt man har det med hinanden og vi fik bevist at man sagtens kan have det sjovt uden alkohol. Der blev danset og hygget og da DJ´erne gik hjem kl halv 1 efter at have spillet ud med kærlighed til folket, var der stadig folk på gulvet og liv i hele det gamle badehotel. Jeg får den sidste dejlige dans på mit værelse og vi ender aftenen med at ligge sammen i de famøse senge på 202 og inden folk går ud på hver deres værelse ryger der lige en masse søde ord med på vejen.
Mig og Freja vågner i dag til en regnfuld dag og med en noget mærkelig fornemmelse i maven. Jeg kigger mig i spejlet og ser de lidt mishandlede øjne efter makeup´en fra i går og da man kommer ned er til synet af nogle der var så flotte i går til en helt afslappet flok Faxehus´ere. Man sidder med en bolle med nutella, sit sædvenlige dejlige glas mælk og tanken om at dagen idag, skal der ryddes op. Helt op. Alt skal ned og væk og ud og i aften skal vi sove i shelter, sidde ved bålet og have vores blå bøger.
Så nu sidder jeg i min seng, der er fyldt med poser og tasker og skriver med tanker om året og med kærlighed til skolen. Jeg tænker på i morgen; dimissionsdagen , hvor vi tager med vores familier hjem og der skal uddeles krammere, der skal grædes, men også smiles og mange får man set igen i sommerferien.
Nu skal jeg blive færdig med at gøre klar til alle de nye elever, så de kan overtage mit værelse og gøre det til deres helt specielle år, for det har jeg ihvertfald gjort :)

Love my life
Johanne Skærbæk, 202, Faxehus Efterskole