fredag den 12. april 2013

Fremtiden revurderes igen igen igen

Da min fremtid er endnu uvis, tog mig og min mor og min søster, som selv sagde hun gerne ville med, til infomøde om udveksling. Vi havde fundet et kursus hvor det lød lidt som om man kunne uddanne sig samtidig, men der var ikke mange detaljer og prisen fremgik ikke særlig tydeligt.
Det lød virkelig spændende og nogle virkelig fede ting man kunne opleve og gode timer osv, men ham, der fremlagde, fremlagde det som salgstale og blev også ved med at nævne hvorfor de var bedre end de andre. Da oplægget var færdigt fandt vi så også ud af hvorfor: Det kostede svimlende beløb! Lige der besluttede vi med det samme, at det vist ikke lige var det jeg skulle, især når jeg ikke var sikker.
Næste torsdag skulle vi have været til info om noget andet, men jeg er desværre på arbejde. Sådan bliver det de næste par uger: Arbejde torsdag, fredag, lørdag, søndag! Det er lidt voldsomt, men det passer vist egentlig fin nok.
Efter infomødet fandt vi en café i området, der ikke var for dyr og avanceret, da min søster bare skulle have noget aftensmad, min mor er syg og vi var alle trætte. Vi fandt til sidst frem til Café Obelix - verdens spøj'ste'ste café tror jeg. Kunstige blomster hang ved fra loftet og stod på hylder, en disco-kugle  hang der også omgivet af kunstige blade og grene. Et vildsvin hang på væggen med sportstrøje og så var væggene ellers plasteret til med plakater, billeder og andet godt med Asterix og Obelix. Tjeneren var overivrig, enormt entusiastisk og kort sagt sådan lidt damp agtig.
Maden var billig og kom hurtigt, selvom tomatsuppen så godt nok var den man kan få i kartoner og der var hyggeligt.
På caféen snakkede vi lidt om min lidt dystre fremtid og min søster, trods hun var lidt bedrevidende, gjorde mig opmærksom på hvor dyrt det var, at skulle tage på højskole eller til udlandet og selvom jeg godt vidste det, genovervejede jeg (endnu engang) mulighederne for hvad søren jeg så kunne lave efter sommerferien.
Jeg er snart meget træt af at skulle vende absolut alle muligheder og jeg ved snart ikke hvad det er jeg egentlig vil og kan lide at lave.
Mig og min mor snakkede mere om det på vej hjem i toget og forskellige forslag kom frem. Da jeg kom hjem gik jeg på heste-nettet og gik ind under job udbydes. Her fandt jeg ret så meget, selvfølgelig noget der havde med heste at gøre. De fleste udbød logi og efter at have set dem alle sammen igennem og valgt nogle ud, var der én, der virkelig fangede min interesse.
Pia og Anders søgte 5 piger til at hjælpe på deres gård, hvor de hjælper handicappede ved hjælp af ridefysioterapi.
Jeg har nu skrevet til dem og jeg kan næsten ikke vente til de svarer og forhåbentligt med at de kan bruge mig!

I dag skal jeg på arbejde og i går aftes blev jeg inviteret til hyggedruk hos en efterskoleven - nørj hvor blev jeg glad! Jeg skal også til fødselsdag i morgen hos en af dem, men det er bare så overdrevet lang tid siden jeg har set nogen af dem, så jeg glæder mig bare helt enormt! :D

Hvad skal du efter sommerferien? Er du på vej til gymnasiet? Til efterskole? Arbejde? Erhvervsuddannelse? ...

LML
Johanne Skærbæk