mandag den 1. april 2013

Michelinstjerne på vej

Så blev det mandag. Nårh ja.
Arbejde kl 7.45 og da jeg ikke kunne sove igår, var jeg umådelig træt og jeg kom 5 min for sent. Men ingen lagde vist mærke til noget...
Der var næsten ingen varer i butikken, men omkring 20 paller blev leveret og det er meget. Jeg blev, sammen med en anden sat til bare at gå i gang med pallerne og det var meget rart at dalre lidt rundt, vågne og der var endda plads til de fleste ting. Det er det jeg godt kan lide ved morgenvagter, det der, at man lige åbner butikken, sætter tingene udenfor eller sætter brød på plads i ro og mag og ofte til musik, inden buttiken åbner. Jeg smadrede dog et glas drueagurker - føj for satan siger jeg bare!
Men endnu dejligere var det, at jeg ikke skulle lave det samme i alle 8 timer. Jeg sad nemlig i kassen efter frokost og det var en perfekt opdeling at få lidt af hvert. Tiden går bare meget, meget hurtigere og man når ikke at blive sådan rigtig træt af det man laver.
Imens jeg sad der ved kassen og bippede og var lidt zombie, men venlig zombie og sagde de samme ord og uden nogen rigtige fejl (yes! Fucking 0kr i difference efter en bølge med omrkring de 100-200), bestemte jeg mig for, at jeg ville lave aftensmad. jeg blev pludselig inspireret og var ret så sikker på det ville smage godt. Mine forældre kom og besøgede mig og det er så hyggeligt. Især når de ligner sådan nogle rigtige landsbyboere. Min far med kasket, uldsweater, gul jakke og min mor med maling på bukserne og fleecetrøje. Jeg fortalte dem mine planer og min mor tog overrasket imod det og vi købte ind til det, da jeg havde fri.
Jeg købte også en blonde-bodystocking(eller min mor betalte). Jeg har haft en før, men solgte den så til min søster. Jeg ret glad for jeg har købt en igen og jeg har også mere tøj jeg kan bruge den til nu. Nu glæder jeg mig til at se hvordan den sidder og ser ud.
Efter et par timers afslapning lavede jeg som lovet mad og jeg kunne bare mærke dybt inde, at det blev godt. Og min mavefornemmelse var rigtig. Hver gang jeg smagte på noget af maden, smagte det bare uhm-uhm-uhm! :D Mine forældre var også begejstrede.
Nok den eneste fejl jeg lavede, var at lade brødene stå i ovnen en smule for længe, men det gjorde ikke så meget, de smagte virkelig godt alligevel.
Herunder ser I: Hjemmebagt brød(af mor) med selvlavet hvidløgsmør toppet med mozzarella og parmesan. Så er der hakket(økologisk, der er 50% på datovarer i Netto) oksekød med forskellige spændende ting og sager i, som gjorde, at det smagte dejligt. Det var dog slet ike nødvendigt med kød (men jeg var nødt til at prøve) da min salat ting, var ret så standhaftig. Der er grovpasta og linser som hovedingrediens, salat, agurk(gav lige et 'light' touch), hytteost og selvfølgelig også revet ost og parmesan. Det vigtige her er den tapanade, der blev hældt over. Det er en lovely sammenblanding af  bla. rød pesto, en smule chili-tomatsovs, olie, salt, peber, citronskal- og saft, oregano, basilikum, timian, persille, peberfrugt, hvidløg, løg og ramsløgs-pesto. Og så mange af ingredienserne som muligt er økologiske! Feel good <3 p="">


Hvidløgssmøret (der var lidt i overskud)

LML
Johanne Skærbæk