lørdag den 27. april 2013

Lidt info om her og der

Jeg har tilbragt ugen med delvis sygdom og delvist arbejde. Da jeg tog en vagt kl 7.45 i mandags for en, der skulle til køretimer, spurgte min chef hvorfor jeg kunne være her nu. Så fortalte jeg ham, at jeg var droppet ud og her ser man ham stoppe med hvad han har gang i. Så spørger han: "Så du kan godt tage morgenvagter nu?" Mit svar er selvfølgelig ja og hans svar på det er sådan et rigtig glad smil. Det var lidt sjovt.
I slutningen af dagen siger han så: "Jeg har givet dig nogle ekstravagter, du kan lige prøve at kigge." Hvad jeg så ser er min vagtplan fuldkommen overbooket. Fuuuuuck. Måtte tage et stykke papir og skrive hver enkelt vagt ned. De kunne ikke engang være i én spalte på et A4-ark. Jeg tror min chef understøtter, at jeg ikke bare skal sidde derhjemme! Det er virkelig svært at overskue om man lige skal noget på de der dage, men jeg må lige prøve at finde ud af det.
I går vidste jeg fx ikke jeg skulel på arbejde, men det var en misforståelse fra min side, så blev ringet op om morgenen og jeg havde fået meget få timers søvn og det havde jeg også aftenen inden, så jeg gik død i går 21.30. Jeg vågnede så også kl 8.20 og det resulterede i jeg kom i byen, inden de lukkede og fik købt gave til en fødselsdag i aften. Fantastisk!
Min far rider sammen med en som selv droppede ud af en hf. Han fandt et opslag med nogen der søgte en vin- og spiritusmedhjælper. Ud var han og efter det rejste han lige lidt rundt hvorefter at tage til indien i 14 måneder. Det lyder da ikke helt værst. Nu ejer han sin egen vin-/spiritushandel. Ja faktisk to. Og så vidt jeg forstår, så går det godt. Juul´s vinhandel. Synes det er lidt sejt.
I aften er der som sagt fødselsdag hos endnu en efterskoleveninde og i morgen holder min søster (med flødekartofler og brownies med Paradis-is og bær mmmh).
Det store spørgsmål er som det stort set altid er hvad man skal have på. Jeg ved jeg har været slem til ikke at få et billede af det, som jeg ellers gjorde før i tiden, men som et forvirrede mennesker jeg er, er jeg altid ved at komme for sent, så jeg må styrte ud af døren når jeg endelig er klar. Jeg lover dog jeg gør det i aften og det kommer nok op på userioest nice stil. Hvis ikke... Så ved jeg ikke hvad der sker, men jeg vil ihvertfald tænke "dammit!" endnu engang.
Kommer sikkert også til at tage billeder af maden i morgen hehe :D

De jeg skrev til, Pia og Anders, med et job på en gård hvor de arbejdede med ridefysioterapi, kan du huske dem? Ihvertfald så har de ikke svaret endnu. Det er virkelig nederen. Men min mor foreslog jeg skrev en rigtig jobansøgning og så se. Så det må jeg prøve, ellers har vi kigget på et par andre, som også lyder ret så nice. Har også kigget lidt på nogle forskellige uddannelser, men dem jeg var mest hooked på, tager rigtig lang tid, i forhold til jeg ikke skal bruge resten af mit liv i det job.

Hvad foretrækker du? Forret, hovedret eller dessert? Eller måske kaffen efter?

LML
Johanne Skærbæk