fredag den 25. november 2011

Teater og OSO

Byen. navnet på dette års musical fra Køge Gymnasium og mit kommende gymnasium. Det var fedt! Og det rørte i den grad noget i mig. Jeg kunne mærke den genkendte følelse af glæde og stolthed i en teaterproces. Jeg kan ikke vente med selv at komme i gang!
Jeg har lige lavet min OSO (obligatorisk selvvalgt opgave), som er en opgave alle 10. klasser får stukket i hånden og skal en opgave om sin uddannelse. Man skal derefter aflevere et kreativt produkt. Jeg valgte så at skrive om skuespil. Det er trods alt lidt mere spændende end en bachelor i sociologi og der er lidt mere stof og så er det måske også liiidt nemmere... Nå, men mit arbjede, som varede 2 dage ud af de 5 vi havde, endte i en opgave jeg er blevet rost virkelig meget for og fået nogle gode og opmuntrende råd fra vores godmodige lærere. Jeg var dog stadig i tvivl. Jeg havde mere viden og anderledes viden om skuespil. Men jeg vidste ikke om det virkelig var min drøm eller ej. Men der er noget i mig, der siger, efter forestillingen i dag og snakken fra lærerene, der siger mig: "GO FOR IT!". Det virker som alt jeg ønsker. det virker lige som det jeg vil tilbringe resten af mit liv med. Det ville jo være fantastisk. Jeg tror aldrig mit engagement vil forsvinde for skuespillet. Og jeg har hele tiden haft det sådan lidt; Jeg gider sgu ikke ende som mine forældre. Jeg vil sgu gøre det jeg drømmer om. Så jooo hvorfor ikke droppe: "jaaa det kunne være fedt, men jeg tror aldrig jeg bliver det." og ændre det til: "Gu røv om jeg kan, selvfølgelig kan jeg det. Johanne Skærbæk skuespiller."
Så prøv dine drømme også selv de måske kun overlever i nogle få timer om måneden. Se lidt over janteloven og se på dem der faktisk forfølger sne drømme, som om de faktisk er seje at kunne gøre det. Du kan altid genoptage en uddannelse bagefter :)
Lige nu ser jeg frem til terminsprøver og børneteater!
LML
Johanne Skræbæk