søndag den 6. november 2011

Weekend på Faxehus

I denne uge ha jeg valgt at blive på efterskolen og holde weekend her. Det har jeg gjort 2-3 gange før ud af de næsten 3 måneder jeg har været her. Men det er først nu det er gået op for mig hvor dejlige weekenderne her på faxehus er. Før har jeg taget hjem for at besøge venner, få vasket tøj, slappet af foran fjernsynet og taget de ting med jeg har glemt(Og glemmer det gør jeg tit!). Men denne uge har jeg chokerende nok ikke glemt noget meget vigtigt, jeg har fået besked på selv at vaske tøj, jeg har intet behov for fjernsyn(selvom jeg dog fandt ud af at der var DMA i går aftes på TV2. Trist) og jeg havde ikke lige nogle aftaler med venner der skulle ses. Så derfor weekend på Faxehus. Og weekenden har overrasket mig positivt! Vi har været i superbrugsen og købt slik, set film med de andre, som var totalt friske på at være med til at hygge, vi har slappet af, Jeg har vinterbadet med de andre vinterbadere(ja det er vi faktisk en del der gør og vi er under 60 ;)), jeg har voldtaget kunsts papir og farver, jeg har snakket meget mere med de hyggelige 7'ere(det er dem der bor i hus nr. 7), jeg har fået vasket tøj som jeg har fået besked på, lagt videoer af mere eller mindre random ting(skal nok ligge links senere) og jeg har endda planer om at få lavet lektier. Det har været superhyggeligt og afstressende, men man har alligevel fået en masse ud af den. Man oplever efterskolen på en hel ny måde of får knyttet et nyt og andet bånd til skolen, eleverne og lærerene. Også selvom mig og Freja hverken har rykket værelse og sovet sammen med andre eller har voldsomt meget ude af vores værelse siden fredag nat, så har det krævet så lidt at have sådan en nice weekend. Det er de små kreative afbræk der gør weekenden fuldendt :)
Så nyd jeres weekend og til dig der måske er på efterskole eller skal næste år; Hold weekend på skolen! Selvom du er dødtræt og det hele er uoverskueligt fredag eftermiddag, så er det hele helt anderledes i weekenden.
LML
Johanne Skærbæk