tirsdag den 21. maj 2013

10 timers arbejde? Det' da lige meget, fuldkommen lige meget!

Okay så jeg er lige kommet hjem fra en vagt og har så fri de næste to dage. Det virker jo egentlig meget normalt. Men det er bare sådan, at jeg de 4 forrige dage i træk har arbejdet ekstra. 3 gange 10 timers (sådan plus en halv time her og der) vagter og en kort ekstra i søndags. Min chef havde fucket fuldkommen op i vagtplanerne, så der var brug for ekstra.
Jeg kunne selvføgelig have sagt nej til alle de ekstra timer, men når min kollega står der og har bug for en ekstra, tæller det over og grundene imod at blive er bare mindre.
Da jeg vågnede i morges, efter 8 timers gulv og to en halv time i kassen dagen inden og faktisk først skulle møde kl 12, sagde min krop bare: Nej, nej, nej, nej! Jeg tager det ret meget som, at min krop fortæller mig jeg skal slappe lidt af, så det ser jeg ser frem til at gøre i morgen.

Som både min ven og mor har kommenteret udvikler det sig til et afhængighedsforhold det her. Det startede med, at jeg først, efter at have haft nogle 8 timers vagt, så syntes at 5 timers vagter er lidt af en badeferie for herefter nu at synes 8 timer også er okay. Så begynder jeg at tage ekstravagter og blive flere timer og som det sidste nu er, at jeg i søndags var træt, havde ond ti hovedet og var meget uoplagt til den pinse-familie-komsammen vi havde, men efter at have taget en af de mange ekstravager kom jeg tilbage og var i godt humør og ikke længere med ondt i hovedet. Jeg udvikler mig til en arbejdsnarkoman!! 
Men jeg glæder mig nu til jeg endelig skal lave noget andet og faktisk har en uddannelse jeg kan arbejde lige så meget for. 


Hvad kan gøre din krop udmattet? 

LML
Johanne Skærbæk