lørdag den 4. maj 2013

En ulykkelig dag for Netto Blegdammen

Hold da helt op.

I går var jeg til gymfest og jeg holdte opvarmning og det var bare for overdrevet godt! For at toppe lidt glæde ovenpå, så havde jeg fået byttet min morgen-lørdagsvagt til en senere.
Jeg vågnede og ryddede derefter op for aftenen før, så tog jeg på arbejde og alt syntes normalt. Lige indtil...
Kunderne blev ved at nævne ting om at vi ike havde nogle varer og nogle var direkte ubehøvlede. jeg forstod ingenting, for som jeg kunne se var der da massere af varer på hylderne. Jeg selv havde en del kvalme som følge af natten før, men det er nu ikke så relevant :D
I de næste timer, kom der ekstra på arbejde, ham der havde taget min vagt og skule have gået en time før, blev nu flere timer og først blev is-fryseren fyldt med frosne ænder, men de blev snart fjernet igen og ind tog de adskellige indkøbsvogne.
Hele fryser og køleafdelingen var brudt sammen. Alt. Virkelig alt skulle smides ud. Selvom folk insisterede på at købe noget, måtte vi ikke sælge dem det pga af fødevaremyndighederne.
1/3 af alle vores varer blev smidt ud.
Det gør helt ondt i hjertet at tænke på alt det der er blevet smidt ud.
Der ligger sikkert også en chef et eller andet sted og græder over alle penge, der er tabt. Ikke nok med alle de varer der ellers skulle have været en indtægt, er blevet smidt ud, så skal der også bestilles nye varer og betales for de ekstra medarbejdere.
Jeg har i min hele dag i kassen kun tjent halvedelen, hvis ikke mindre, af hvad der er normalt plus det, at vi store dele af lørdagen sidder to i kassen, så der er heller ikke en indtægt i den kasse.
Det kommer nok til at gentage sig i morgen, for det er først mandag vi vil kunne få køl- og frostvarer. Lederen for den dag frygter det allerede.
Jeg sad og blev sulten, men havde det dårligt med at skulle bede om pause, med tanken på dem, der arbejdede ekstra, men da det var overstået holdte jeg en hurtig pause og spiste og gik så tilbage til den halvtomme kasse.
Jeg er fuldkommen færdig nu, trods jeg jo egentlig ikke har lavet så meget. Men det hænger nok sammen med forrige aften.
Et billede en tog under udsmidningen - her er kun 1/3
LML
Johanne Skærbæk