fredag den 15. marts 2013

Vegan-maniac

Jeg kan ikke huske hvordan jeg startede, men jeg har nu i flere timer bare surfet rundt på forskellige sider om det at være vegetar og veganer. Helt vildt skønne sider åbnede sig for øjnene af mig og jeg er nu kl. 01, nødt til at stoppe mig selv i at læse mere, da endnu en skoledag+arbejdsdag venter på mig i morgen. Overalt var dejlige debatforummer, fornuftige diskussioner og gode forslag, idéer og råd. Det er faktisk sådan, at jeg har fået modet og lysten til at gå hele vejen - the vegan-way. Om end ikke helt måske af sådan nogle grunde som når jeg er gæst og alt for kæmpe besværligheder, men så langt som muligt. Jeg er ikke i tvivl om det bare handler om lidt tanke-omvendning ligesom med skridtet mod at være vegetar - det er slet ikke så svært.
Den absolut bedste hjemmeside jeg fandt i aften var denne: vegetarkontakt. Det virker bare som om de har svar på aaaaalt.
En anden rigtig god, især til at aflive nogle af de helt forfærdelige og forkerte myter der er, er Dansk Vegetarforenings hjemmeside: vegetarforening.
Så snart jeg får min nemkonto op at køre vil jeg også blive medlem af Dansk Vegetarforening(og samtidig få betalt mit kontingent til Enhedslisten, regeringen gør det ikke for godt i øjeblikket) og så vel jeg også svinge en tur forbi biblioteket og låne 'Det kærlige køkken'. Nu ved jeg så ikke helt hvornår det der nemkonto kommer i sving, fordi det har vist efterhånden taget en måned og nu har jeg så bestilt min 3. midlertidige kode, da der simpelthen har været først det ene og så det andet problem, som jeg slet ikke magter at liste op her. NemID er nemt - said no one ever!
Jeg var simpelthen bare nødt til at fortælle om mine opdagelser og min nye lyst til at gøre noget ved min livsstil. Jeg kunne også snakke og argumentere for min sag resten af natten, men jeg vil undlade det, måske lave et seperat indlæg med typsike sprøgsmål, mine erfaringer osv osv lidt senere og så håbe på du har lyst til at opsøge viden selv via mine links :)

Har du nemID? Og har du nogensinde overvejet muligheden for at blive vegetar, veganer, pescotar eller skære ned på dit kødforbrug?

LML
Johanne Skærbæk