søndag den 1. januar 2012

Status 2011

Uha. Et helt år er jo gået og med det kan man ikke undgå at tænke på hvad man egentlig har oplevet i dette forgående år.
Ja året startede jo med nytår. Det blev holdt hjemme hos mig. Januar er med musical på Sct. Nicolai skole. Her havde jeg flere forskellige roller og fik til min glæde meget ros for skuespillet. Året fortsætter og et firkløver af venner blomstrer. Vi beslutter at tage på Roskilde sammen. Tiden op til sommeren går og jeg møder ham der giver mig mit første rigtige kys. Han viser sig at være lidt af en fail... I mellemtiden er vores firkløver begyndt at splitte sig en del. Men dette er også tiden hvor mit venskab med to andre piger udvikler sig. Jeg går til eksamner lettere ligeglad og skoletræt pga alle de ting der er sket mellem firkløveret og generelt mit liv. Jeg laver de fleste opgaver dagen før og går til min overdrevne overraskelse op og får 10 i tysk mundtlig! :O Jeg glæder mig dog alligevel til at tage efterkskolen med atorm og få vist hvad jeg fkaitks kan, jeg fik kun et 7-tal i engelsk og jeg ved jeg kan gøre bedre og at min indsats i skolen, har været virkelig dårlig i den sidste halvdel af året. Især i matematik har jeg mistet en masse, da jeg ikke har kunnet udstå min matematik lærer.
Jeg begynder en måned før på min sommerferie eller læseferie er de tjo faktisk, den blev bar eikke brugt til så meget læsning. Hehe.
Sidste skoledag er virkelig nice! Der bliver lavet show, kastet karameller, sprøjtet skum, spist fælles middag og festet! Det at det var min første fest med klassen gjorde det kun bedre! De er for syge at feste med! Aftenen ender dog fatalt, med jeg to gange brækker mig. Foran nogle af de b-klasser, vi ellers ikke har snakket med i de 10 år vi har gået i klasse sammen. Suk. Nå, men det skulle vel ske! Mit forhold til Mokaï var måske bare ikke, det det havde været...
Snart når vi til roskilde og trods mange uenigheder i firkløveret, glæder jeg mig g håber egentlig også det er en mulighed for at kunne snakke om det hele. Men allerede første dag, får vi stjålet en del sprut og drengene forlader mig og Cecilie i den forklaring at vi jo ikke gider være sammen med dem... Hmm not. Aftenen forinden havde en af drengene gået itdligt i seng, så jeg ville fkaitsk sige det omvendt. Så der står mig og Cecilie mutters alene. Cecilie kender så nogle dreng og de er super nice. Det ender med at blive en helt okay Roskilde. Måske ikke den vildeste, men efter omstændighederne -Great!
da vi ikke skal på ferie eller noget, ender sommerferien med at blive meeeget lang. Så jeg glæder mig til at starte på efterskolen! Og det har jo vist sig at være meget positivt! Hele min forventing om, at eferskole var som bygget til mig, er rigtig. Jeg trives med konstant at være sammen med venner og alle de nye oplevelser og ikke mindst linifag er fantastisk.
men der skal jo også være nogle nedture. En af dem kom et stykke inde i året, hvor en dreng, jeg synes jeg har det utrolig godt sammen med og vi er en venneflok, som i det hele taget klikker godt og har det sjovt sammen. Det der sker er, at en pige, som jeg må indrømme ikke lige er  'min kop te', er rigtig meget sammen med vores ven. hel weekenden opfatter han os slet ikke og jeg bliver dybt skuffet. Det tager mig lang tid at komme over. Men det gør jeg da :) Alt imens har vi nærmet os jul og alle ting er ved at falde mere på plads og tingene får en mere vant gang. jeg kan mærke jeg begynder at blive rastløs og tænke over om min situation, som er at, mine bedste og næreste venner, er nogen der hader at være her og har alle psykiske problemer, samt haft en hård folkeskolegang. Alt dette er stik modsat mig. Mig og min roomie har samme oplevelse af, det ikke var der vi havde regnet med vores efterkskoleår skulle være. Vi havde en forventning om, at da vi startede, ville skolen vrimle med folk, der elskede at være her og at det skulle blive året i vores liv. Vi har endnu ikke fundet en løsning på dette, andet end jeg er begyndt at vær meget over i 7'eren, som virklig er en samling af typiske efterskoleelever <3 samtidig må jeg lige indskyde en tak til Morten. Han er sådan en dejlig glad dreng og mit daglige indspark af glæde og fjol!
Nu er det også sådan at midt i en kamp med mig selv, at en dreng slår op med sin kæreste og indrømmer kort efter, han har kunnet lide mig helt fra starten af året. Min lyst til at være sammen med ham, gør at, jeg giver det hele en chance. Men. Den dag i dag har jeg stadig ikke kysset ham, der er noget der stopper mig. Hvor end jeg gerne vil, så er der noget der mangler. Jeg er bange/glad for at jeg simpelthen har så meget kærlighed, nærhed i mine venner og så meget engament i teater, samt skole, at jeg selvom ikke kan blive forelsket, at jeg ikke har brug for den kærlighed, hvor end meget jeg har lyst.
Men året 2012 må være det år, hvor alt det løser sig ;)
For at slutte af med en lille solstråle, må jeg lige sige lidt om julefrokosten. Min juelfrokost var fed og den første fest med efterskoleelver og det var jo en glædelig oplevelse, som bare skal gentages! :D

Hvordan er jeres status over 2011? Var det et godt år?
LML
Johanne Skærbæk