mandag den 2. januar 2012

TV

Har lige læst en artikel i Chili, en klumme fra en eller anden gym-dude, men det han skrev om, var den tid vi unge bruger på at se fjernyn: 3 timer 26 min. Om dagen! Det er ret meget... Men ikke desto mindre er det rigtigt. Og ja jeg siddder jo selv ige nu, med fjernsynet tændt og med computeren i skødet. Det er ikke et enestående tilfælde. Jeg ender her hver weekend og ferie jeg er hjemme. Uden undtagelse. Det kan enten være fordi, jeg simpelthen ikke kan finde på noget at lave, det kan være fordi der ikke er andet jeg har lyst til, fordi jeg er doven eller fordi jeg simpelthen ikke har nogen aftaler eller ting jeg bare skal i weekenden. selve moralen i hans klumme, var nemlig at hvis vi bare skar en time ned for tv'et, så ville vi kunne gøre noget godt, som vi ville blive meget gladere for, fx de lektier vi har for, hjælpe i Dansk Røde Kors eller måske løbe en tur! Det vækkede noget i mig, det er jo rigtigt nok. Når vi kan bruge tiden på noget som faktisk gavner os selv og måske andre, hvorfor så ikke gøre det? I dag er jeg heldig jeg faktisk har en masse ting jeg skal nå. Så det er okay at ligge en enkelt dag at flade ud, men gider du i teorien det, hele ugen? Man får intet ud af sin fritid og du føler dig blot mere træt og ugidelig. Og v ved jo endda, at alle deandre ting vi kunne lave er god for os. Så løft dit trætte, dovne legme og lav en aftale med vennerne, læg vasketøj sammen, gå en tur, skru op for musikken eller læs en bog! :D Nu vil jeg selv få lavet den danske stil jeg har for. God fornøjelse til alle!

LML
Johanne Skærbæk