mandag den 14. januar 2013

18-års og e´renes julefrokost SKÅL!

Fredag efter skole var det lige hjem og i bad og så afsted igen! På stationen mødtes jeg med en af mine veninder og vi tog sammen bussen mod Dalby. På vejen samlede vi også 2 andre veninder op og efter cirk 40 min var vi i Dalby. Her mødte vi hende vi skulle spise og holde opvarmning hos. Vi gik en lille smule, men det var dejligt nemt at finde ud af, for det var bare at følge vejen. For første gang så det vi kalder Firkløveret+1, Cecilies hjem og familie. Noget jeg havde glædet mig helt vildt til! Hun havde et nice værelse og et hyggeligt hjem. Vi hørte noget musik og kameraet blev taget frem og en time inden vi begyndte at spise, gjorde vi os klar. Fra hverdag til fest! Det er sjovt at se ens veninder, man normalt bare ser i hverdagstøj, dulle sig op og blive røvlækre! Det er kun 2. gang på det her halve år, at vi alle sammen i firkløveret+1 fester sammen, så vi havde i den grad glædet os - og med god grund!
Vi fik simpelthen bare den bedste mad! Og endnu engang - ligesom til nytår - havde hun været så rar at lave en masse vegetarting til mig også og der var uden tvivl noget til enhver smag, også de kræsne. Mums! Efter maden gik der ikke så lang tid før vi begav os mod festen. Vi blev kørt af hendes forældre, hvilket var total luksus og et eller andet sted på den her tur, har vi åbenbart fået overbevidst hendes forældre om at hun godt kan tage på Roskilde, så længe un ligger i camp med os, selvom hun indtil nu var blevet nægtet det. Win!
Vi ankommer til e´rens julefrokost og hvis jeg skal sige det ærligt, var der en smule dødt. Men der gik ikke lang tid før vi sat lidt gang i sagerne. 3.e´rene havde arrangeret et par lege, der skulle bringe os lidt sammen og skabe noget underholdning. Jeg var især vild med den dans de lavede og den skal helt klart bruges igen. Bare forestil dig en plæneklipper og så har man nogenlunde en dans. Til de flestes overraskelse var det dog faktisk 1.e´rene, der var de vildeste til at feste og 2. og 3.e´rene, der var en smule døde og gik tidligt hjem. Vi fik ihvertfald en dødhamrende god fest.
Det kunne dog også mærkes dagen efter. Kvæstet og med en smule ondt i hovedet, samt en værre forkølelse og ondt i halsen. Men der var ikke meget tid til ynk, for jeg skulle afsted igen til 18-års om aftenen. Jeg kom lidt for sent i gang med at gøre mig klar og det resulterede at jeg som altid var sent på den og derfor havde glemt at få en trøje med, noget at lave i toget og mit hukommelseskort til mit kamera. Men jeg klarede den da alligevel ;) Jeg lånte ihvertfald efter en smule tid en fra efterskolens sweater. Aftenen blev super god og mange af os fra efterskolen fik mødt nogle af dem fra hans nye klasse. Jeg nåede at få banket mit hovedet ned i asfalten og om søndagen havde jeg da også en bule eller et sår eller et eller andet, der gjorde ondt når man lå på det eller rørte det. Det fødselsdagsbarnet, der gjorde det, men han kan ikke selv huske det. Aftenen stoppede brat, da han var gået kold. Vi blev smidt ud og jeg måtte hurtigt ringe efter min far, der først kunne komme efter en halv time, da festen var i Lyngby og jeg selv bor i Køge. Hele turen hjem kunne jeg ikke så meget andet end at sidde og stirre ligeud - jeg var dødtræt, men det snurrede når jeg lukkede øjnene. Som min mor sagde lørdag formiddag: "Ja det tærer på friskhedsniveauet at have haft en god aften"
Så det var min weekend! Nu er jeg en smule mere forkølet og har en kende mere ondt i halsen, end da jeg påbegyndte min weekende, men godt det har jeg da ihvertfald haft det og det er det vigtigste. Jeg gruer dog lidt for hvordan det skal gå på Roskilde med 8 dage, der kan ligne disse to. Puha :D

Skal du på Roskilde?

LML
Johanne Skærbæk