lørdag den 19. januar 2013

Fr(i)edag

Ihh hvor var det fog rart at kunne sende sin engelskaflevering godt afsted og stille sit vækkeur til 2 timer senere end normalt og det endda efter en god første arbejdsdag! Fredag sluttede af med at vi skulle møde sent og kun have to moduler. Det er længe siden jeg har glædet mig på den måde til weekend. Første weekend i enormt lang tid, hvor jeg ikke skal noget før søndag. Så med tanken om fri, fulgtes jeg først med en af mine veninder op til toget, inden da fik jeg luft i min cykel, hun kom i Kvickly og købte en til at en hendes veninder skulle komme og hygge med hende om aftenen og hun tog også med med mig på biblioteket og fandt to bøger til mig, hun synes jeg skulle læse. Efter jeg blev færdig med Harry Potter og den bog min søster havde givet mig, stod jeg nemlig helt uden noget at læse, selvom jeg har haft tid og lyst til det. Igen: Ligger op til en chilleren weekend! Min veninde nåede sit tog og jeg tog hjem, hvor mig og min mor så tog sammen op i byen. Her fik jeg en ny ansigtscreme, min mor fik heeelt vildt meget lækkert tøj, som hun sparede 2000kr på(WTF?!) og jeg fik købt den Fjällraven jeg har ønsket mig så længe. Det var et svært valg - forskellige farver og ikke mindst om den skulle være lidt større, men også dyrere end den helt klassiske. Jeg endte med en mørkeblå, med plads til computer. Ikke den helt store, men dem hvor der er et ekstra rum og den så er lidt længere i det. Er slet ikke i tvivl om jeg nok skal få brugt den en hel masse! Min mor skulle så åbenbart også på biblioteket, så der tager vi også op og selvom jeg allerede havde været der en gang, fandt jeg alligevel to bøger mere. Én af dem en let-læs bog på tysk! Da vi endelig er færdige, tog det meget længere tid end vi havde regnet med og først nu kunne vi tage ud at købe ind. Det var nu meget hyggeligt :)
Jeg får set X-factor, X-tra Factor og jeg slutter aftenen med at se The Hunger Games for første gang. Den overraskede mig! Havde godt hørt om det spil hvor de døde osv. Men hele universet osv. var slet ikke hvad jeg havde forestillet mig når jeg hørte om det. Men den er jo møggod og især elendigheden af 'District 12' er virkelig godt lavet. Glæder mig til den næste film i serien og når jeg engang får læst bøgerne også. 
I dag, lørdag, er knap så god. Min krop føles fuldkommen smadret og færdig og jeg har endda lidt kvalme. Så lige nu virker min idé om at løbe en tur ikke særlig opnåelig. Men set fra den lyse side, får jeg læst en masse og jeg skal først noget igen i morgen. 

Har du set The Hunger Games? Hvad synes du om den?

LML
Johanne Skærbæk