onsdag den 30. januar 2013

Sikke et skønt regnvejr!

Sikke en skøn dag!
Det var gråt og vel også trist da jeg skulle i skole, men af en eller anden var det med glæde jeg cyklede den ret så korte vej til skole i øsende regnvejr. Det var som om der var medvind hele vejen og da jeg ankommer går jeg først til lokalet, hvor bordene er stillet op i grupper og jeg kan sidde sammen med mit elskede 'Firkløver'. Vores tysklærer hr. Freitag endnu ikke var kommet, ham mødte jeg dog på gangen, men han var helt okay med det, så jeg sprang friskt og frejdigt ned til kontoret, for at sige godmorgen. De er som altid så dejlige og glade og venlige.
Resten af skoledagen forløber fint nok, bare sådan standard glad, ikke de vildeste timer.
Efter engelsktimen satte mig og af mine veninder os i kantinen og det var virkelig, virkelig hyggeligt. Det er længe siden vi har kunnet det udover spisepauserne og det er bare nok noget nær det bedste. Når man sådan indtager et bord og vi sidder og hygger, snakker og griner eller måske endda får lavet nogle afleveringer og lektier.
Hun forlader mig så for at komme til køretime, denne gang med rundkørsler! Lidt tid går, hvor jeg får lavet samfundsfagsopgave til i morgen og det kører ret godt. Rart endelig at lave noget man faktisk synes er interessant, som man kan finde ud af og forstår!
Lige lidt inden vi skal til Stageville, den teater-/performancegruppe, der er blevet oprettet efter musicalen, joiner en ven derfra mig og vi får lige snakket lidt inden vi begiver os mod de andre. Til min glæde og overraskelse har en jeg kender fra en rejse til Paris med ungdomsskolen, også valgt at deltage.
Denne Stageville gang blev i det hele taget rigtig sjov og alle var i godt humør virkede det som om. Nok også fordi jeg for en gangs skyld faktisk kunne finde ud af en øvelse hvor vi skal klappe i takt med musikken. Fantastisk optur! Kan tydeligt huske hvordan jeg i efteråret måtte have hjælp til at styre min manglende rytmesans. Også min kreativitet/opfindsomhed samt hukommelse halter stadig lidt. Men nok om det! Det må der arbejdes med :)
Blev lige spurgt om en arbejdsvagt i morgen og sagde ja. Havde selv lidt overvejet det, da jeg rigtig gerne vil have fri på næste torsdag, for at komme til Tapperiets fødselsdag :D

Hvordan har du det med regn? Regn eller sne? Hvad er bedst?

LML
Johanne Skærbæk