fredag den 25. januar 2013

Bare svømme, bare svømme til et Grønt Flag og lækre brød

Jeg kom til tiden i dag, havde dog ikke læst lektier til historie, som vi kun har haft én gang før. Så den var ikke så god, men jeg kunne simpelthen ikke overskue mere i går. Vi lavede nærmest intet i mat og i frokost pausen skulle jeg så allerede til det første møde med grønt flag udvalget. Eller det er vist nok skiftet navn til miljørådet... Men det er vel også lige meget!
Det var et lidt forvirrende møde, for de snakkede om det, som om vi allerede vidste en masse om det de havde i tankerne. Men jeg fik dog ud af det, at lærerene sagde det skulle blive virkelig stort og vi skal ud at have fat i en fra hver klasse. Det er noget af en vending fra den ellers så useriøse holdning til rådet før. Der var ikke mange til posten i går og én stillede endda kun op pga. at skabe noget konkurence. 
Så jeg blev ret positivt overrasket. Det virker virkelig som en fed opgave og jeg vil meget gerne være med til at løfte den og det har jeg jo rig mulighed for nu jeg ikke er i noget andet. Jeg håber bare det holder ved, ellers må jeg vel snart selv igang med at tage lidt ansvar ;) På mandag skal vi præsentere os til morgensamlingen, har ikke helt styr på hvad det er vi skal sige(som sagt lidt forvirrende), men det skal nok også blive godt og så er vi ihvertfald i gang!
Efter skole tog jeg hjem, satte nye snørrebånd i mine støvler, fordi den ene var helt umulig og flosset op. Så kom min mor hjem og vi tog, som vi gør næsten hver fredag, ud at handle. Inden kom vi lige forbi Netto, for at prøve at finde min vagtplan - næste vagt på søndag! Endnu en gang fra 10-18, uhhh det er gode penge og søndag er bare en ønskedag for mit vedkommende.  
Da vi kom hjem besluttede jeg mig for en tur i svømmehallen, så da min mor skulle til fitness, blev jeg lige kørt forbi svømmehallen inden. Intet var forandret, selvom det er adskellige år siden jeg har været der. En halv times frem og tilbage og børnesvømmeundervisning ved siden af mig. En tur i sauna, under den kolde bruser og så passede det ellers godt med tiden. Nu er jeg dejligt slap i armene/ryggen.
Da vi var i Irma, købte vi også et lækkert brød og jeg har nu smurt dem med 2 forskellige slags pesto og peber og nogle af dem er med mozzerella! Brød med pesto var noget min kære efterskole-lærer introducerede for mig, da vi var på Folkemøde den sidste uge inden vi stoppede på skolen. Vi lånte naboefterskolens grill og han fik bikset en lækker aftensmad sammen. Folkemødet var i det hele taget noget af det hyggeligste jeg længe har prøvet!

Er der noget mad du har prøvet, hvor du er blevet postivt overrasket? 

LML
Johanne Skræbæk