tirsdag den 18. december 2012

Glad af Bio-Mio og julegavekøb

Hele skoeldagen er gået med AT. Stille og roligt uden det store. Til en forveksling har man faktisk fri - ingen afleveringer eller lektier - når man kommer hjem. Man kan bare slappe af uden dårlig samvittighed. Eftersom min mor var taget ind til min søster for at gå i biografen med hende og se 'De Urørlige', som jeg allerede har set, blev jeg inviteret med ud at spise. Det skal lige siges at 'De Urørlige' er fantastisk god film, virkelig, virkelig god! Men ihvertfald tog jeg imod tilbuddet og tog så toget til Dybbølsbro 2 timer før vi skulle mødes. På Fisketorvet fandt jeg de gaver jeg manglede(det vil sige alle), så det er enormt dejligt og har det ret godt med de gaver jeg har købt :D jeg blev da også selv helt inspireret, når man lige pludselig sådan kommer ud og shoppe igen. Af hensyn til min pengepung har jeg ikke shoppet andet end på nettet, den sidste lange tid. Men pludselig var jeg omgivet af lækre ting og sager overalt!!! Jeg må indrømme jeg har et meget stort shoppegen og for en gangs skyld var det ikke kun mig selv jeg så gaver til, men også til dem jeg allerede har købt til. Så skulle de have det og det og se den, nej ihhh...
Men tiden kom og de blev færdige med filmen og vi snuppede bilen(med meget besvær - du skulle have taget toget mor) og kørte så til kødbyen og tog ind et sted, Bio-Mio, min mor havde været med sine veninder før. De var lige efter mit hjerte og hoved. Økologisk, biodynamisk, unik oplevelse(ikke bare endnu en café) med mange vegetarretter og miljøvenligt. Åh min gud! Selvfølgelig var det lidt dyrere, men det var nu ikke meget og maden smagte virkelig godt! Kan varmt anbefales. De havde lange hylder med forskellige drikkevarer og det var ikke bare de sædvanlige coca-colaer osv. men forskellige mærker og varianter og så var det selvfølgelig økologisk. De havde også et smart system hvor man bare kunne gå op og bestille sin mad når man ville og så blev det sat på det kort, man havde fået udleveret. Det er især super smart når man er med veninderne ude og skal betale hver for sig. 
Ved 21-tiden går vi glade med god samvittighed og chokolademousse i maven hen af gaden og sætter os igen i bilen. Vi sætter min søster af og mig og min mor snakker hele vejen hjem. 
Jeg elsker København lidt mere for hver gang jeg er der. 
Jeg er i godt humør <3 Det eneste jeg kommer i tanke om er at min cykel står på stationen nu. 



Sov godt alle sammen og drøm søde drømme ;)


LML
Johanne Skærbæk