tirsdag den 16. oktober 2012

Efterår på mormors Møn

Duften af mormors nyvaskede sengtøj og den bløde, ældgamle dyne, der omsvøber en dejligt, når man ligger sig ned på en ternet sofa. Jeg er hos mormor og hun bor på Møn og det er altid så rart at komme herned. Hun laver god mad og her er pisse hyggeligt. Så laver vi også altid et eller andet, samtidig med man bare får lov til at chille og nyde ferien. Og når man så kører rundt, som fx i dag på vejen ud til 'Bakkegården' hvor der her i efterårsferien var fransk tesalon(hm-hm), så ser man hvor charmerende Møn er. Det er noget jeg først har lagt mærke til her de sidste par gange jeg har været her og det er til trods for jeg er kommet her siden jeg var spæd ;) Men der er altid så mange ting, jeg får lyst til at tage billeder af; naturen, de små byer, havet og alle de små steder, der ligger rundt omkring, som tilbyder det ene eller det andet eller som bare har en specielt hyggelig og nostalgisk udstråling. Sådan nogle ting, der kun er muligt på en ø. Sidste gang tog vi rundt og købte ting ved gårdboder og lokale gårdbutikker og vi tog ud til Møn Ismejeri og købte fritgående kød og jeg knyttede de sygeste bånd med en brun kalv med verdens længste tunge! Jeg bliver altid helt glad helt indeni og også helt barn igen, når jeg ser alle dyrene eller en legeplads med cykler, hegn, man kan gå på eller noget helt tredje. man får bare helt ro i sjælen af at være her på Møn hos mormor sammen med Familien eller Emilie.
I dag har vi også været i Møn svømmehal og jeg skal til at lære hvordan man strikker hæl, så jeg kan strikke nogle dejligt tykke sokker.
 Du kan finde billederne her:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4748351875176.191803.1486445841&type=1
Kan desværre kun redigere sådan at venner af venner kan se det, så håber vi har en fælles ven! ;)
Mange gode motiver, men mange fik vi nu desværre bare kørt forbi, så det må blive næste gang! 
Hyg jer i jeres efterårsferie! 

Hvad skal du i efterårsferien?

LML
Johanne Skærbæk