torsdag den 11. oktober 2012

Kogt vand er varmt

Er lige kommet hjem efter en dag med AT og en smule musical. Sidder med en Risifrutti og har erfaret at kogt vand, er enormt varmt. Ja også selvom man har hældt en smule hyldeblomst i, så resultere det altså i en brændt tunge. Lidt dum har man vel lov til at være. Så tænker du måske også: Varm hyldeblomst? Det har du da snakket om før! Og sørme så om jeg har! Jeg vågnede op med ondt i halsen og når man har det er alt man har lyst til, noget dejlig varm hyldeblomstsaft. Ihvertfald for mig som hverken kan lide kakao eller te (Oh yea true shit). Det var nok også en af grundene til jeg var så ivrig efter at få noget af det, at jeg trodsede den gode fornuft om, at den var brændende varm.
Dt kan egentlig også være du tænker: Hvad er AT? Det står for almen studieforberedelse og ja så tænker du nok: Jamen hvorfor hedder det så ikke AS? Ja det var vist noget med at der allerede var et fag der hed det, dengang AT blev opfundet. Det er skabt for at forberede os på vores videregående uddannelse og minder faktisk rigtig meget om projektopgaven fra 9. og 8. eller ihvertfald fremgangsmåden og opbygning. Vi har dog kun 3 dage med arbejde fra 8-15.30 og så er der nogle krav til hvad der skal indgå fra de forskellige fag. Det er nemlig sådan man arbejder tværfagligt. Vi har dansk og samfundsfag sammen og næste gang bliver det billedkunst(eller musik hvis det er det man har) og fysik - den bliver knap så sjov. Det er hårdt og man skal være på, men det er egentlig helt okay, når det kommer til stykket. Man vil nok dræbe mig for den sidste udtalelse, men jeg har jo selvfølgelig ikke prøvet det så mange gange, så jeg ved ikke hvor slemt det kan være endnu.

Har I haft nogle større afleveringer eller gruppearbejde?

LML
Johanne Skærbæk