søndag den 28. oktober 2012

Sindssyg elevrådstur

Har lige været et dejligt varmt bad, hvor temperaturen på vandet, gjorde hvad den kunne, for at pleje min trætte krop. Jeg er netop vendt hjem fra den berygtede elevrådstur. Timer lange møder fordelt på 2 dage om vedtægtsændringer og målsætningsforslag. Vi sad ned heeeele dagen og havde debabatter og på ægte demokratisk vis, afstemninger om alle forslag. Det var hårdt og ens ben summede nærmest til sidst af at sidde så længe ned, men det var nu også ret interessant at følge med i nogle af de disskusioner der var. Det brugte vi hele fredagen til aftensmad og hele lørdagen fra kl. 10 til halv 10 om aftenen. Faktisk har vi brugt så lang tid på det, at jeg imens jeg sov her i nat, drømte om, at vi, i den sovesal, hvor vi lsov, stemte og diskuterede vedtægter. Det var en højst livagtig drøm og jeg var en smule forvirret da jeg vågnede må jeg sige.
Hvad der så skete efter dette, altså når møderne var slut? Det får du ikke at vide, for hvad der sker på elevrådsturen, det bliver på elevrådsturen. Og det er vist kun godt...
Men disse tre dage har ihvertfald haft så stor effekt, at jeg nu er meeeega træt. Jeg prøver lige at vende tilbage til den normale verden og lektier til alle 4 moduler i morgen, samt aflevering og så væk fra Stevns Naturcenter. Men først må jeg dog pleje min rustne stemme og trætte legeme ved at slappe heeeelt af og æde mig så fed som muligt i chips og slik. Åhh ja <3

LML
Johanne Skærbæk