tirsdag den 30. oktober 2012

Karaktere på vej og beslutningsfasen


Så er det på søndag kl 23.30, vi får vores første karakter. det første jeg tænker: Hvad blev der af at skulle møde frisk og veludhvilet i skole?
Det andet må være at jeg er lidt spændt. Ikke nervøs overhovedet. Det går sgu nok. og hvis det ikke går, så går det jo nok alligevel! Er bare spændt på hvordan lærerene mon har opfattet en og hvad bliver forskellen fra folkeren og efterskolen? Den skriftlige kender man jo allerede sådan nogenlunde, så det er fint nok. Men nu må vi jo se! Lærerene har ihvertfald også lige brugt noget af den sidste tid her på at se hvad vi egentlig kan. For det er begrænset hvor godt et indtryk de har fået af det mundtlige og jeg har jo været enormt meget syg. I dag tog vores tysklærer os fx ind i grupper på en 5 stykker og gav os spørgsmål.
Apropos det med sygdom og fravær, så kom jeg faktisk til tiden i dag og jeg har fulgt overraskende meget med. Jeg ved ikke lige hvad der er sket. Det kan have noget at gøre med den 'lille' irriterende, men nok berettigede irettesættelse jeg fik af min mor i morges.
Nu er der også læst samfundsfag. Der skulle læses om regeringen og folketinget osv. og da jeg kom til punktet 'beslutningsfasen' under  'lovgivningsprocessen', fik jeg et voldsomt flashback fra elevrådturen. Lad mig blot nævne et citat fra teksten, så er jeg sikker på du nok hurtigt kan se hvad jeg mener:
"Ved 1. behandlingen udtaler partierne sig om principperne i lovforslaget, under 2. behandlingen kan de komme med ændringsforslag, og ved 3. behandlingen stemmes der om lovforslaget"
Det eneste vores ikke gjorde, var at blive sendt til dronningen inden loven bliver sat i kraft ;D

Håber du haft en god onsdag, jeg er træt nu og som altid er der 2 gange musical-øver i morgen. Så jeg vil tage mig sammen til at gå i seng og puttesove :D

Er der karaktere på vej for dig og hvordan har du det med sådan noget?

LML
Johanne Skærbæk