onsdag den 7. november 2012

Overstået valgnat

Så er jeg liiiiige kommet ind af døren! Obama blev selvfølgelig genindsat og det kan man da kun være glad over! Mitt Romney startede ud med at ligge med en 10 stk foran, men efterhånden blev det tydeligere og tydeligere at Obama vandt. Jeg kender stadig ikke det endelige resultat, men han endte med at blive valgt ind af omkring 51% af stemmerne og over 300 (270 for at vinde) af de hersens valgmænd. Jeg har sovet cirka en time i nat og ellers kigget på stemmerne tikke ind og spændte vælgere på CNN, spillet et spil Kalaha og tippet en 13´er. På samme tid er det også i nogle stater blevet gjort lovligt at bruge hash og homoseksuelle vielser er også blevet stemt for i en anden stat.
Vi tre, der var taget afsted sammen falder alle i søvn og vågner op cirka en time senere, hvor sejren til Obama er klar. Der bliver kort efter spillet 'We Are the Champions' for fuld udblæsning i salen og Mitt Romneys plakater bliver taget ned, så kun Obama kigger ud til os. Vi venter og hører Romneys korte tale og går derefter ud til tiltrængte pandekager med sirup. Vi har pakket sammen og mens vi spiser, dukker Barack Obama endelig op på skærmen til endeløs applaus og holder en strålende tale. At jeg så ikke forstår hvorfor familien skal indblandes så enormt meget og at Obama jo stadig er enormt liberal i forhold til det danske politiske samfund, det er jo bare sådan det er i USA, de er på vej i den helt rigtige retning og alternativet(Romney) er jo forfærdeligt.
Køleskabet til de næsten udsolgte sodavand, bliver kørt væk og folk forsvinder lige så stille ud af salen. Jeg tager afsked og siger på gensyn med de to dejlige piger, forsvinder ud til min cykel og cykler hjem for lys, der skifter til grønt med det samme næsten hele vejen.
Nu er jeg glad og træt. Meget, meget træt! Her på OD-dagen er der kun en trappe der skal males og se frem til og så musical-øver kl 15.30 og 17.00!

Har du fulgt med i nat?
Og så går jeg bare ud fra, at medmindre du er en af de 71% DF´ere(eller som en af de danske politiske kommentatorer sagde "der er jo kun 5 i Danmark, der stemmer på Republikanerne"), der kunne finde på at stemme på Romney, er glad for resultatet? :)

LML
Johanne Skærbæk