tirsdag den 13. november 2012

Så endte det alligevel godt ;)

Okay dagen starter lort mildest talt. Jeg kommer selvfølgelig for sent igen (surprise, surprise) men denne gang beslutter jeg med mig selv, at jeg i stedet sætter mig ud i kantinen og så laver den dansk aflevering der. Da jeg åbner min taske og tager min Mac op, er der sovs på sleevet. Det stinker af bræk og jeg ser mine andre ting i tasken, også er inficeret af bræk-lugtende sovs. Jeg laver rutefart frem og tilbage fra toilettet med papir og i denne proces tænker jeg: Fuck it, jeg tager hjem. Så da det er tørt og rent nok til at jeg lige kan tage hjem med det, cykler jeg hjem. Det er lige på kanten, til jeg synes det hele er for meget, men jeg minder mig om, at det trods alt bare er sovs, der kan vaskes op... 
Derhjemme tømmer jeg den og så kommer der ellers Vanish og vand på! Jeg beslutter mig at gøre noget ved det hele nu. Jeg ved, jeg alligevel ikke kommer op til skolen igen. Ja, det er næsten som om det er bestemt allerede inden jeg vågnede?! 
Men ihvertfald så spiser jeg en smoothie til morgenmad(som jeg jo selvfølgelig heller ikke nåede at få i morges) og så går kampen ellers i gang: Jeg tømmer opvaskeren, rydder op i vores sko- og vante-/hue-/tørklædeskab, rydder op i ting på mit værelse, rydder i det hele taget mit bombede værelse op, rykker sengen ud og fejer og finder samtidig mit længe forsvundne manuskript, går tur med hunden, laver min dansk aflevering, sætter overskrifter på min useriøst nice stil-blog, så man nu kan søge og til sidst og nok også mindst går jeg ud med skraldet. Pludselig er klokken derop af og jeg har det ret godt med alt det jeg har fået gjort, endelig fået ryddet lidt op i livet igen - bare haft en dag, hvor man laver enormt megt, men har 'fri'. Sådan hvor man bare lige får styr på sig selv og det hele igen. Hvis I forstår?
Det har ihvertfald gjort mig ret glad, trods min dårlige morgen og mandag og den lille snurrende tanke om fravær og gymnasie i baghovedet. Jeg ved selvfølglig ikke rigtig, om jeg kan kommer op i morgen, men den tid, den sorg ;) Og så er Skatteøen-øver aflyst pga af styregruppe-møde, så jeg kan komme på Tapperiet til øver der i stedet. Perfekt planlagt af styregruppen! 
Jeg ender her i min seng som altid, med at have taget i Irma med min mor og bagefter finde - efter mange mislykekde forsøg(jeg har åbenbart en meget efterspurgt skostørrelse) - et par suuuper lækre støvler i en butik hvor jeg faktisk har tænkt, hver gang jeg er kommet forbi, at det var sådan en butik med billige, dårlig kvalitetssko(fordomme yes?)... Men da jeg kommer ind, finder jeg ud af, de har nogle super lækre sko! Du får et billede af dem i morgen eller senere i aften ;D 
Trods jeg ikke kom i skole, synes jeg faktisk jeg fandt noget rimelig nice tøj at tage på:



Kender du de dage, hvor man bare går amok med at være aktiv på den ene eller anden måde, selvom man ikke har lavet en skid alle andre dage? 

LML
Johanne Skærbæk